אחרי החגים יתחדש הכל, והאחיות יספרו על העבודה בחופשות

איך חוזרים מחופשת לידה ב1 באוגוסט כשאין מטפלת או קייטנות? על העבודה במחלקה ביום כיפור, מתי עובדים בחגים. איך אפשר לתת למשפחה את מה שמגיע לה בחול המועד למרות העבודה? גילי חוזרת לשגרה ומשתפת.

אחרי שסוף סוף פיזרתי את הילדים בחזרה לגן, והשתלטתי על הכביסות. התפניתי לפרוק את המחשבות למחשב ולעשות סדר בראש. אחיות בכלל, ובעיקר אחיות פגיה, מחכות לשגרה כדי לצאת לחופש. בניגוד לרוב המשק, שנהנה מחופש כמו מסגרות החינוך, אצלנו זה הפוך. הזמנים העמוסים ביותר במחלקה הם "חום יולי אוגוסט" ולפני החגים. אחיות הפגיה יחד וכל אחת לחוד, מפתחות עור של פיל ומתמרנות את המשפחה והחופשה.

אז איך עבדתי בחגים?

המתנה של המקצוע שלנו (שהיא גם הקללה), היא היכולת לעבוד במשמרות. ברוב החגים עבדתי בלילה, וכך לא הורגש חסרוני כמעט. המשפחה ליוותה אותי למקום האיסוף של ההסעה, והיה אפילו די נחמד. אמנם מבחינה פיזית זה קשה לעבוד הרבה לילות, אבל השתדלתי לנוח בצהריים והסתדרנו.

האם לעבוד בכיפור?

זו סוגיה שממש מפצלת את האחיות ל 2 מחנות ברורים – עובדות בצום/ לא עובדות בצום. בדרך כלל הבנות העדינות והחלשות פיזית לא אוהבות לעבוד בצום. אחיות מניקות/ בהריון אין הרבה סיכוי שיעבדו בצום. אני כמובן, נכנסת לקטגוריית המתעלפות וגם לקטגוריית המניקות ולכן העדפתי לא לעבוד. בחירה זו הקנתה לי עבודה כפולה בראש השנה ובשבת שהיתה צמודה לה. הבנות שכן עובדות בצום, מעבר למשכורת הטובה, מקבלות את היתרון שהצום עובר להן מהר יותר כי הן עסוקות.

מה עושים עם חול המועד?

בהינתן אפשרות שיש לך סדרנית עבודה מדהימה ומתחשבת כמו שלי… כדאי ומומלץ לנסות לרכז את כל המשמרות של חול המועד בצורה צפופה. כך יהיה לך לפחות יום אחד פנוי להנות עם המשפחה. ביום זה, תכנני מראש להספיק פעילויות וטיולים ככל האפשר. אני לדוגמא, זכיתי ביום שני של חול המועד ובכל שאר הימים עבדתי. אמנם היה גשום, אבל בכל זאת עשינו את כל המתקנים של קיפצובה בגשם. המשכנו למנגל חשמלי עם חברים (המנגל בחוץ היה רטוב מדי). היה נהדר והילדים הרגישו "חג"!

ואיך חזרתי מחופשת לידה באוגוסט?

קודם כל, אני מודה שזה היה מאוד קשה. אני לא בטוחה שאני ממליצה על זה, למרות שזה אפשרי מבחינה טכנית. אני אחת שמשתדלת גם לא לקחת בייביסיטר כמעט, מסיבה כלכלית ואידיאולוגית. בגדול, זה היה פאזל עם המון עזרה של כל המשפחה.

אמא שלי, חמותי, אחותי ובעלי עשו תורנויות ובלעדיהם זה לא היה מצליח. לפעמים אמא שלי או אחותי שמרה על הילדים בחצי הראשון של המשמרת ואז בעלי הגיע ושחרר אותה. מה שבטוח, אני שמחה שיש עוד שנה שלמה עד שכאב הראש הזה יחזור.

רוב המשמרות שלי היו משמרות ערב ולילה. זה בגלל שבשעות אלו הילדים דורשים פחות טיפול. כך יותר פשוט למי שמגיע לעזור לי לטפל בהם (בעיקר בנועה התינוקת). משמרת בוקר היא 8 שעות עבודה +1 שעת נסיעה. כלומר 9 שעות של משחקים, מריבות ו"מה יש לאכול". משמרת לילה לעומת זאת הילדים ישנים בכולה. במשמרת ערב, הם אמורים לישון בסביבות 20 – 21.

פטנטים בסידור עבודה שהם גם כלכליים

משמרות של 12 שעות זה פתרון אפשרי. בוקר ארוך היה לי מצויין, לעומת לילה ארוך שפירק אותי פיזית ולא חזרתי עליו הרבה. אני גרה במרחק חצי שעה נסיעה מבית החולים. אם במקום משמרות רגילות עשיתי ארוכות, חסכתי משמרת. כלומר, חסכתי שעה נסיעה שזה זמן מאוד יקר.

פתרון נוסף שאני אוהבת זה משמרת ערב אחרי משמרת לילה. בבית אחרי משמרת לילה אני בכל מקרה לא עושה כלום. לעומת זאת, בעבודה אני חייבת להתעורר ולעבוד.

2 הפתרונות הם גם פתרונות כלכליים שמוסיפים יתרון בתשלום "שעות נוספות" למשכורת ובכך קיבלת בונוס מעולה על ההשקעה והתמרון. כל אחות מוצאת את המשמרות הנוחות לה ולמשפחתה ומצליחה לתמרן בלוליינות של ממש את העבודה והבית.

תהני מהשגרה! נשיקות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

אל תחמיצי אף פוסט