אחות אמריקאית בזכוכית מגדלת

למה את מתכוונת כשאת אומרת "המשמרת שלי"? האם באמת אחראית משמרת היא תמיד מחוץ לסידור? כמה שעות המשמרת? איך אני יכול להירשם לTRAVEL NURSING? וכמובן, איך המשכורת? אוסף השאלות שהצטבר אצלי במייל, פרוס בפוסט לשירות הציבור

בשעה טובה חוזרת מפגרת ההריון ולידה של טליה החמודה וחוזרת לכתוב לכם. תודה על כל המיילים והפרגון. בעקבות התגובות הנהלבות לפוסט "המדריך המלא להמרת רשיון אחות ישראלי לאמריקאי" שאלות שעולות בפרטי, רציתי לספר עוד קצת על הלוגיסטיקה וחוויית היומיום של אחיות כאן. 

המשמרת שלך

בישראל, כל האחיות עובדות באמצע שבוע, סופשבוע, שילוב של לפחות 2 סוגי משמרות, בוקר ערב ולילה. 

כל אחות מגוייסת למשמרת ספציפית: בוקר אמצע שבוע, בוקר סופשבוע, לילה אמצע שבוע או לילה סופשבוע. בנוסף יש אחיות PRN (כמוני) 

אחרי שעבדתי את כל המשמרות. הבנתי שמה שמתאים לי זה משמרות בוקר אמצע שבוע, אז למרות שאני עדיין במשרת PRN אני משתבצת כמעט אך ורק למשמרות האלו. 

זה יוצר מצב שיש לי צוות יחסית קבוע, אחראית קבועה ואני מכירה רוטינות מתאימות למשמרת שלי. 

רוטינות לדוגמא

במשמרות לילה אמצע שבוע שוקלים, מחליפים ליינים, סקשנים, עושים אמבטיות לתינוקות מתחת שבוע 34 וגם לוקחים את רוב בדיקות הדם.  

במשמרות לילה סופשבוע עושים בנוסף מדידות ומדפיסים מינוני תרופות החייאה.

במשמרות יום עושים שחרורים, אמבטיות מעל שבוע 34, הדרכות הורים, החלפת שקיות מחממי בקבוקים.

במשמרות יום אמצע שבוע יש גם ניתוחים קיסריים אלקטיביים. 

אורך המשמרות

המשמרות כאן הן משמרות של 12 שעות. משרה מלאה היא 3 משמרות כאלו. כמובן שזה מעייף יותר, אבל יש לזה בעיקר יתרונות בעיני. 

היתרון מצד האחות הוא שהיא צריכה להגיע פחות פעמים בשבוע לעבודה. זה מבזבז פחות זמן בנסיעה ובמעברים.

יתרון נוסף הוא בלוז הקבוע. לא צריך כל פעם לנסוע בשעות אחרות ולהתרגל לרוטינות אחרות. הכל מאוד קבוע וחוזר על עצמו, זה דורש פחות מאמץ וגמישות. רוב האחיות עושות רצף של 2-3 משמרות לפי המשרה שלהן ואחר כך יש להם חופש

היתרון הגדול למטופלים הוא הרצף הטיפולי. יש פחות ידיים שמחליפות מידע, פחות מקום לטעויות ולמידע שעלול ללכת לאיבוד.  

היות ויש רק 2 סטים של משמרות , יוצא שאפשרי שהאחות תקבל את אותם מטופלים. זה הופך את המטופל וגם את האחות להרבה יותר מרוצים. 

המטופלים

יש כאן משהו שנקרא "אחות עיקרית". לא תמיד קוראים לזה ככה באופן רשמי, אבל זה מאוד נפוץ. למטופלים שאמורים להשאר באשפוז לאורך יותר מכמה ימים, ממונה אחות קבועה שעובדת איתם תמיד כשהיא נמצאת. כמובן אחות קבועה למשמרת בוקר ואחות קבועה למשמרת לילה. 

האחות לומדת להכיר את המטופל יותר לעומק, יודעת מה הוא צריך וזה ממש הופך את הטיפול ליותר איכותי. 

אחראית משמרת 

היא תמיד מחוץ לסידור, יש לה זמן ופנאי מחשבתי להתעסק עם תקלות, פריסת כח אדם, פנצ'רים ושאלות מקצועיות. אחראית זו משרת ניהול ולא משרת אחות, השכר בהתאם וגם הקושי. במקרים רבים היא עוזר בטיפול במטופלים, אבל היא תמיד מעבירה אותם לאחות אחרת להמשך טיפול אם יש ברירה.

הרכב האחיות

כמעט בכל משמרת יש לנו אחיות ממחלקות אחרות שמגיעות כfloat. בניין "נשים וילדים" מתפקד כיחידה אחת. בכל משמרת שולחים צוות ממחלקות שבהן התפוסה נמוכה, למחלקות שבהן התפוסה גבוהה. יש על זה המון תלונות, זה די מפחיד כששולחים אותך. אבל ככה המערכת כאן עובדת. 

יש כאן איזו תיאוריה שבתי החולים עושים את זה כדי למנוע שביתות. אם אחיות ממחלקה מסויימת יתפטרו במחאה, תמיד יהיה להם גיבוי מחלקות אחרות.

Travel nursing

אלו אחיות שעבדו מעל שנה בתחום מסויים ועכשיו הן עוברות ממקום למקום לתקופות של 4-12 שבועות. הן עובדות בשכר כפול חמש מהממוצע, שזה מאוד קורץ. הן לא מקבלות הטבות סוציאליות או ביטוח בריאות, והם צריכות לעבור ממקום למקום כל הזמן ולחפש עבודה חדשה. זה מתאים בעיקר לאנשים הרפתקנים או לאנשים בלי ילדים. לפעמים אחת הדרישות לקבלה לתפקיד היא שהמגורים הנוכחיים שלך הם מעל 50 מייל מביחת החולים.  לפעמים האחיות האלו אוהבות את בית החולים ורוצות להשאר, הן נקלטות לעבודה כאחיות מן השורה בהמשך.

לאחרונה היתה שביתה גדולה בניו יורק ובתי החולים נאלצו להעסיק אחיות כאלו כדי להמשיך לטפל בחולים שלהם.

היות וזה תפקיד מאוד מתגמל, הוא מאוד קורץ לאחיות בישראל. אבל הקריטריון הוא מאוד ברור. חובה לעבוד שנה לפחות במחלקה הזו בארצות הברית ורק אחר כך אפשר להגיש מועמדות לTRAVEL NURSE. לא יעזור לכם טריקים ושטיקים וחבל על הזמן. משום מה, אני אומרת את זה לאחיות ישראליות והן לא מאמינות לי. הן צריכות לפנות לעשר סוכנויות שונות כדי לקבל את אותה התשובה. הנסיון בישראל לא נחשב לצורך העניין.

אחראית למידה 

זה תפקיד ממש מגניב. לא חלמתי שהוא קיים כשעבדתי בישראל. אחראיות הלמידה הן אחיות מקצועיות מאוד או nurse practitioner, שאוהבות ללמד. הן אחראיות על ההתקדמות המקצועית של כל הצוות הסיעודי במחלקה. הן כותבות נהלים, מלוות רמה מקצועית, עדכוני ידע, מבדקי ידע, מתאמות בין הצוות הסיעודי לרופאים ובאופן כללי, מקדמות דברים במחלקה לכיוון מקצועי וחיובי. בכל מחלקה אצלנו יש אחות כזו שזה כל תפקידה.

המשכורת

שאלת השאלות: כמה אחות מרוויחה בארצות הברית? כמו בישראל, זו שאלה שמאוד קשה לענות עליה. השכר משתנה בין סטייטים שונים ובין משמרות והיקפי משרה וותק. אבל לפחות מושג בסיסי: אחות ממוצעת בפלורידה מרוויחה כ40$ לשעת בוקר.

הבדל משמעותי נוסף הוא קבלת משכורת כל שבועיים. לדעתי זה גורם ליותר בזבוזים מאשר משכורת חודשית, אבל אף אחד לא שאל לדעתי…

תמריץ על משמרת ספציפית: במידה וחסר אחיות במשמרת מסויימת, בית החולים מוכן לשלם תוספת תמריץ לאחיות שיוסיפו אותה. בבית החולים שבו אני עובדת זה מתחיל מתוספת 19$ לשעה בנוסף למשכורת הבסיסית, וזה יכול לעלות עד 35$ נוספים לכל שעה בהתאם למידת הצורך. זה יוצא מאוד משתלם להוסיף משמרת כזו. זה נקרא FLEX UP

תמריץ סופשנה: כל אחות מקבלת הערכה מהמנהלת, ובהתאם לקריטריונים מסויימים כמו שביעות רצון מטופלים, עמידה ביעדי רענון הכשרות וקריאת נהלים היא מקבלת סכום בונוס.

מקווה שהמידע ענה לחלק מהשאלות, אני ראה שזה מאוד מסקרן את כולם בישראל. אתם מוזמנים להמשיך לשלוח לי שאלות ואשתדל לענות ככל יכולתי.

מכל הלב,

גילי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

אל תחמיצי אף פוסט