"הידיים ידי האחות" מה עובר על ידיים של אחות בעבודה ובבית?

ניסיתם פעם לעצור למשך דקה בפגיה ולצפות מה עובר על זוג ידיים של אחות ממוצעת? אחיות בפגיה צריכות לעבור מפג לפג מספר פעמים בדקה לצורך עזרה נשימתית, טיפול במכשירים, או הרגעת בכי. לכן הן מחטאות ידיים בתדירות גבוהה. מה קורה כשידיים שרגילות לטיפול וטיפוח כל 30 שניות, יוצאות לחופשת מחלה?

הי לכם!

אחרי החגים שמח! מה נשמע? הגיע הזמן לחזור לשגרה. המונו משתפר לאט לאט, אבל עדיין הדרך ארוכה עד משמרת מלאה של 8 שעות. נגמרו לי ימי המחלה, אז אני די שוברת את הראש מה לעשות עכשיו ואיך אני ישרוד חזרה לעבודה.

בינתיים הבלוג התקבל כמיזם לתחרות מנכ"ל משרד הבריאות בכינוס השנתי ה-25 של החברה הישראלית לאיכות ברפואה!! מרגש!! מכובד מאוד להכנס לתחרות בכנס חשוב כזה, מקווה להביא כבוד לפגיות בארץ ולבית החולים!

הפעם בחרתי לדבר דווקא על האיבר הכי חשוב בגוף של אחות פגיה – הידיים. תמיד אני צוחקת שאחיות צריכות ביטוח של מליארד דולר על הידיים שלהן. ניסיתם פעם לעצור למשך דקה בפגיה ולצפות מה עובר על זוג ידיים של אחות ממוצעת? לפי השערה שלי, יש סיכוי שהיא מחטאת ידיים 3-4 פעמים בדקה ממוצעת. אני מוכנה להמר שתיכף מגיב לי איזה קורא או קוראת שבאמת ספרו כמה פעמים אחות בפגיה חיטאה ידיים בדקה…

הסיבה שאחיות בפגיה צריכות לחטא ידיים הרבה, היא שהן צריכות לעבור מפג לפג מספר פעמים בדקה לצורך עזרה נשימתית, טיפול במכשירים, או הרגעת בכי. מרוב שהצורך בפגיה הוא גדול ודורש חיטוי ידיים יעיל ומיידי, באופן היסטורי, תמיד מספרים שהחומר לחיטוי ידיים ללא שטיפה, הומצא עבור אחיות פגיה.

בכל פינה במחלקה נמצאים תכשירים לחיטוי ידיים ושמירה על הידיים – אלקוג'ל, ספטל סקרב, כפפות וקרם ידיים. בחדר ממוצע בפגיה יש 2 כיורים, 2 ספטל סקרב, 2-3 קופסאות כפפות, 8 מיכלי אלקוג'ל וקרם ידיים אחד.

מה הקשר אלי בחופשת מחלה?

הידיים שלי התרגלו כל כך לקבל טיפול ויחס מיוחד כל כמה שניות שהן ממש מתקשות להסתדר בלי.

בחופשת הלידה של נועה, מייד בשבע השני לחופשה, התחיל מן גירוי. הידיים התחילו להיות אדמומיות ויבשות, עם גירוד קיצוני בידיים. התופעות נמשכו במשך כל חופשת הלידה. עד ליום שבו חזרתי לעבודה. באותו היום הן נעלמו באופן מסתורי.

כשיצאתי עכשיו לחופשת המחלה לרגל המונו-הידוע-לשמצה, הידיים שוב התחילו לגרד ולהיות יבשות וקשות!

אם היו חסרות לי סיבות לרצות לחזור לעבודה – אז הנה עוד אחת!

תופעה מעניינת, נכון? יצא למישהו או מישהי מכן להיתקל בזה גם? ידיים שעושות בעיות כשהן לא בעבודה?

בעבודה

יש לי כמה חברות בעבודה, שמה שאני עוברת, הווא פיקניק לידן. הן סובלות מגירוי חמור, ברמה שהידיים שלהן אדומות לחלוטין ושורפות להן בכל חיטוי ידיים. ניסו לייצר להן חומר חיטוי על בסיס יוד אבל זה נפל בביקורת מניעת זיהומים שחששו מחוסר יעילות במיגור חיידקים של החומר החדש.

משחת הקסמים

בחופשת לידה מה שעזר לי מאוד זו משחת פלאים זולה להפתיע שמוכרים בכל בית מרקחת. גיליתי אותה ב2013 כשסבלתי מיובש קיצוני בשפתיים. קוראים לה בפנטן, וכמו שאפשר לראות בתמונה, מצוייר על האריזה שלה טוסיק של תינוק. היה לי קצת מוזר למרוח את זה על השפתיים אחרי האיור הזה, אז קודם ניסיתי המון שפתונים יקרים כמו אקיו – ליפ, ועוד המון שאני לא זוכרת את שמם, כלום לא עזר. בסוף נכנעתי וניסיתי, זה עבד כמו קסם!  מאז ועד היום אני משתמשת במשחה הזו לכל גירויי העור הרלוונטיים, במיוחד לידיים יבשות של אחיות ולישבנים מגורים של תינוקות ופגים. יחסית למשחות בשוק, היא יחסית זולה. משהו כמו 35 ש"ח ל30 גרם.

משחת הפלאים

הבעיה עם משחה, הוא שאת צריכה לעצור את מה שאת עושה ולמרוח אותה. משום מה, הפעם, אני פחות מוצאת זמן לטפל בידיים.

כשאני לא בשגרה של העבודה, אני פשוט לא במודעות לעצור רגע ולטפל בידיים. מצחיק שבעבודה אני מטפלת בידיים יותר. אבל זה פשוט כי שם אין לי ברירה.

שיהיה בהצלחה לכולנו בחזרה לשגרה, בערימות הכביסות ובמריחת קרם ידיים!

מכל הלב,

גילי

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

אל תחמיצי אף פוסט