אבא שלי הוא הכי בעולם! פוסט שמוקדש הפעם לאבא של פגפגון

הי אבא! מזל טוב! יש לך תינוק בפגיה?

אני גילי ואני אחות פגיה. בעבודה אני פוגשת המון אבות שאין להם מושג מה לעשות עם התיק שנפל עליהם : "להיות אבא בפגיה". ננסה קצת לתת נקודות למחשבה ודרכי פעולה, כדי להפיק את המירב מהתפקיד והתקופה. אתה חייב להישאר בשליטה בשביל אמא והבייבי.

חצי הכוס המלאה

הצד החיובי, שנולד לך תינוק. קח 30 שניות הסתגלות וקפוץ למים.
הצד הפחות חיובי, שאתה לא יכול להיות ראש קטן. שלא כמו אבות אחרים, אתה לא יכול להשאיר את האמא לטפל בו וללכת לעבודה בשקט. האמא באשפוז במחלקת יולדות הרחוקה. הבייבי כבול למוניטור בארמון לבן ונקי.

אז מה בעצם התפקיד שלי, אני קצת אבוד?

באמת מסובך להיות הורה בכלל והורה בפגיה בפרט. העקרון שאותו חשוב להבין הוא, שמעורבות של ההורים בטיפול בתינוק חשובה והכרחית בכל שלב בפגיה, גם אם נראה לכם שלא. פגים שהוריהם מעורבים בטיפול, משתחררים מוקדם יותר ומגיעים לתוצאות טובות יותר. כל זאת, ביחס לפגים באותו מצב שהוריהם אינם מעורבים בטיפול.

הכניסה למחלקה

בדרך כלל, אתה אבא, מלווה את התינוק לפגיה. בזמן זה, האמא נשארת בחדר לידה או בהתאוששות ונקרעת מהפרידה. התפקיד שלך הוא לצלם המון תמונות ולספר לה כל פרט עליו, על החדר, על הצוות ועל הטיפול שהוא מקבל.
(מטפלת בו האחות תרצה, הוא בחדר עם הרבה שמש, הרופא מאיר בדק אותו ולקח לו בדיקות, עכשיו הוא ישן ומחכה לחלב שלך).
אפשר גם לעשות שיחת וידאו שגם יכולה מאוד להרגיע את אמא. היא תראה במו עיניה, בזמן אמת, את התינוק שלה ואת החדר שלו.

"אני תפקידי לנגב לך את הדמעות"

כמעט כל אישה ביומיים שאחרי הלידה חווה איזה קושי רגשי, הורמונלי או פיזי. אם זה הכאבים, הניתוק מהתינוק או פשוט תשישות וקושי. יש סיכוי טוב שתיתקל בדמעות או ברגישות יתר של אשתך. זה נורמלי! אשתך לא משוגעת! היא עוד תחזור לעצמה. עכשיו זה הזמן להיחלץ לעזרה עם המון אכפתיות, שוקולד וטישיו.

בתור זה שעדיין בשליטה, היא תשמח לעזרה ממך להבין מי נגד מי בפגיה? למה התינוק בוכה? או אפילו רק להקשבה ותמיכה.

עוד מילה לגבי הכאב…

הרבה מאיתנו אחרי הלידה מרגישות כאבים בזמן ההנקה. זה קורה כתוצאה מהתכווצות הרחם. אפשר וכדאי להציע לאמא לקרוא לאחיות ולדאוג למשככי כאבים. אני רואה גם בבית, כשלמישהו כואב מאוד, קשה לו לדאוג לעצמו למשככי כאבים. זה יכול לעזור להנקה אם לאמא פחות יכאב.

"גם את מיניקותיך אשקה"

כל אישה מרגישה צמא במהלך ההנקה. אם היא לא ביקשה מים, זה כנראה כי לא רצתה להטריח. ברגע שהיא מתחילה להניק, פשוט לך תביא לה כוס מים, או דלי מים עדיף.

כל שעה נשיקה, כל יום קנגרו.

קנגרו הוא טיפול בשיטת מגע עור לעור. הוא משפר מצב נשימתי והתפתחותי בפגים וגם בתינוקות בריאים. יש לו עוד יתרונות רבים. אנחנו מאוד רוצים שהפג יקבל כל יום קנגרו. אמא מאוד עסוקה סביב שאיבות. כל מסע מיולדות לפגיה לוקח לה שעה. היא כנראה מרגישה פחות בנוח להוריד בגדים כשמסביבה חלונות זכוכית ורופאים גברים. לך אבא, יש יותר פנאי ויכולת לעשות לתינוקי קנגרו.

למה אתה מחכה? יאללה, לקנגרו!

 בקיצור, ראינו שיש לאבא המון תפקידים חשובים, במיוחד בפגיה. קח את התפקיד ברצינות ואחריות. אתה תראה, שתרוויח קשר מיוחד עם התינוק, שחרור מהיר יותר ואישה שמחה ורגועה יותר.

עוד קישור שבטח יעניין אותך כאבא, הוא על חיסכון בהנקה, אתה מוזמן ללחוץ ולקרוא.

לא רק לפגים

רוב הכתוב לעיל, נכון וישים גם לגבי תינוקות שנולדו בזמן. אבא מוזמן לעשות קנגרו, לעודד את אמא ולהיות ראש גדול גם בתינוקיה וגם בבית. זה מועיל וחשוב לא פחות. הכתיבה היא במיוחד עבור אבות הפגים. זאת משום שמשפחות הפגים חוות יותר אובדן שליטה. לכן חשוב יותר להדגיש להם, מה ביכולתם לעשות עבור הפג שלהם.

בהצלחה!

מעניין מה בעלי יחשוב כשהוא יקרא את זה. מקווה שהבנת את הרמז לגבי הכוס מים:)

לכל הקוראים והקוראות הנאמנים, תודה רבה על התגובות ושלל הבקשות. למי שתהה לאן נעלמתי, יש לי מבחן ממשלתי בקורס על בסיסי של פגיה בעוד שבוע. אני בלחץ היסטרי ולימודים אינטנסיביים. בלי נדר, אחריו אקיים את כל ההבטחות לכתוב על הנושאים שביקשתם.

מכל הלב, גילי 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

אל תחמיצי אף פוסט