is nursing natural

הנקה זה טבעי, האמנם?

(אם את מהבודדות שכן הולך להן טבעי, את מוזמנת לדלג לפוסט הבא)

בהריון הראשון, כשאמרו לי את המשפט הזה, האמנתי לתומי. נשמע הגיוני, נכון? אף אחד לא הכין אותי למה שחיכה לי אחרי הלידה. בלילה הראשון יאיר הנסיך פשוט ישן וגם אני ישנתי. בלילה השני, כשהוא ישן וסירב לאכול, אני כבר לחוצה, קמה כל שעה לנסות להניק ובוכה לבעלי בטלפון. לקח לי שנים להבין שכל עוד הוא נותן שתן מותר לו לא לאכול כל הזמן.

ביום השלישי, אחרי השחרור, הוא פתאום התעורר, תפס את הפטמה לא טוב, עשה לי המון פצעים ולא ינק טוב. כתוצאה מכך, הוא בכה מרעב כל הזמן. ואני, כמו סטודנטית טובה לסיעוד למדתי "רק הנקה", אז אני יושבת בחדר, התינוק יונק דם ואני כמעט מתעלפת מכאבים, אבל מנסה להמשיך להניק. בשלב כלשהו הבנתי שזה לא הולך לעבוד, יוסי בעלי רץ להביא משאבה מ"יד שרה" ומאותו שלב שאבתי ונתתי חלב שאוב עד לריפוי הפצע. קניתי קונכיות לאוורור, מרחתי משחה, לקח יום-יומיים ואחרי הריפוי חזרתי להניק עם פטמת סיליקון שהכריחה אותו לתפוס טוב. בפטמה השתמשתי עד שהוא היה בן 3 חודשים. טבעי? לא כ"כ.

ההנקה השניה – עם איילת המתוקה, כבר הלכה יותר טוב, אבל עדיין הייתי צריכה לשאוב ולתת בקבוק בנוסף להנקה, השקעתי במשאבה חשמלית טובה ומפטמת הסיליקון נגמלנו כבר בגיל חודש. אם נסכם את העלות הכוללת של מוצרי ההנקה והמאכלים מגבירי החלב נגיע לסכום מכובד ביותר:

  • פטמת סיליקון 40₪
  • שקיות להקפאת חלב בכל ההנקות עד כה – הערכה גסה 300₪
  • משאבה ידנית 150₪
  • כרית הנקה 150₪
  • משאבה חשמלית 1300₪
  • השאלת משאבות מ"יד שרה" בכל הלידות 300₪
  • קונכיות לאיסוף חלב וקונכיות לאוורור 160₪
  • רפידות הנקה 400₪
  • רפידות הנקה רב פעמיות – 50 ₪
  • משחות לנולין 100₪
  • מאכלים מגבירי חלב כמו שקדים, תה שומר וקמומיל 200₪

לכמה הגענו? סביב 3000 ₪ ובודאי שכחתי הרבה דברים. אמנם אני לא מתחרטת על שום שקל ואני יודעת שההנקה שווה את זה וגם נהנית ממנה אבל מכאן ועד להגיד שזה טבעי? כשאומרים לי שהאמהות באפריקה כולן מסתדרות ומניקות אני כועסת. מי שזורק משפט כזה בלי מחשבה שוכח את האחוז הגבוה של תינוקות שמתים שם מהתייבשות ותת תזונה, שוכח שאין מצב שאמא שם חוזרת יומיים אחרי לידה לאוהל שלה, אלא כל השבט מבשל ומכבס לה ושומר לה על שאר הילדים. שוכח שבאפריקה אמא לא צריכה לחזור ללימודים אחרי שבועיים ולשים את התינוק אצל מטפלת. שוכח שהתינוק שלה קשור אליה ויונק 24 שעות במגע עור לעור כשהתינוקות שלנו הולכים לנפוש בתינוקיה הרחק הרחק מאמא שרוצה רק לישון, עם המון בגדים עליהם שמרחיקים אותם מהטבע. וזה בלי לדבר על הפגים.

לסיכום, הנקה כמו שאני חוויתי אותה היא חוויה מדהימה ושווה את ההשקעה, אבל היא הגיעה עם המון מאמץ ולא היתה טבעית או קלה, מי שאמר לי ש"כולם מסתדרות" כנראה חי בעולם אחר ממני כי אני פגשתי המון אמהות שלא מסתדרות ועוברות למטרנה. אז תפסיקו להגיד שהנקה זה טבעי וקל ותנו לגיטימציה גם לאמהות שקשה להן! להניק זה לא קל, זו מחוייבות ענקית ולפעמים מאוד קשה ומסתכלת. כל הכבוד למי שממשיכה להתעקש עד שמוצאת את מה שעוזר לה להניק. ואם את אמא שזה לא הולך לה "טבעי", תדעי שאת בחברה טובה – עם עוד המון אמהות שגם הן זקוקות לעזרה ותרגישי טוב עם עצמך, את בסדר גמור!

אוהבת גילי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

אל תחמיצי אף פוסט