כל אחד הוא אור קטן: ניסי חנוכה בפגיה

האם ליהודים יש קרניים?

בפגיה שלנו לא פגשו אף פעם מישהו מישראל, בטח שלא אישה דתיה שלובשת רק חצאיות. נחתתי עליהם כמו עוף מוזר מהשמיים. האחיות במחלקה לא מפסיקות להתרגש כשהן רואות אותי כותבת מימין לשמאל, עד לרמה של אטרקציה מחלקתית. אני עובדת רחוק מכל קהילה יהודית/ ישראלית, מרחק של שעה נסיעה וכמה אלפי שנות אור. תבינו אם כך, את התדהמה שלי כשגיליתי שמגיע לפגיה תינוק ישראלי.
מה עושה משפחה ישראלית בבית החולים המרוחק שבו אני עובדת? 

המשפחה הישראלית בכלל לא התכוונה ללדת פג. בעצם מי כן מתכוון ללדת פג? ובכלל לא התכוונו להגיע לבית החולים שלנו. זה הרי בית חולים שאין בו יהודים, ובטח שלא ישראלים. רק שתוכניות לחוד ומציאות לחוד. בית החולים שהם רצו היה מלא, והם נתקעו עם פג בשבוע מאוד צעיר אצלנו במחלקה. נפלאות דרכי ה', ויכולתי לתרגם להם ולהיות להם קצת לעזר. בכל זאת, הרבה יותר קל לקבל הסבר רפואי מסובך בשפת האם שלך. ותאמינו לי, להורים של פג בשבוע 30 יש המון הסברים מסובכים לשמוע.


חנוכה ראשון בניכר.


כשהמחלקה מסביבנו גועשת בהכנות לכריסמס, עצים מקושטים, סרטים אדומים ושלל הכנות שלא היו מביישות את סנטה קלאוס בעצמו, רק אנחנו, הישראלים ואני, חוגגים שבועיים לפני כולם, את חג החנוכה. אירגנתי להם הפתעה, והרבנית המקסימה של חב"ד הגיעה לבקר באישור מיוחד. היא נתנה להם מתנה חנוכיה לחדר הפגיה. 

היה אסור להם להדליק את החנוכיה בתוך בית החולים, אבל הצ'פלין ( מנהלת שירותי הדת) דאגה להם לחנוכייה חשמלית. הגדילה לעשות סגנית המחלקה וקנתה להם, מכספה האישי, גם קישוט לחדר: שרשרת כיסים עם קישוטי חנוכה. היא גם טרחה למלא אותה במטבעות שוקולד. ממש הכנסת אורחים מכל הלב. אפילו שם של חנוכה הם נתנו לו, ההורים: אור.

ניסי חנוכה

בערב חנוכה המצב הדרדר, אור הונשם בשנית והקרדיולוגים היו מודאגים ממצב ההלב שלו. באופן פלאי ביותר ועל טבעי, ביום הראשון של חנוכה, הוא פתאום התאושש ומצב הלב השתפר. הרופאים החליטו שאולי בכלל הייתה טעות באקו-לב הראשון, כי זה פשוט לא יכול להיות שיש כזה שינוי. בקיצור, נס חנוכה!

השגחה פרטית


אחת האחיות, נוצרייה אדוקה, אמרה לי בהתרגשות בהעברת משמרת: "זה לא מקרה, שהגעת לכאן, אחות מישראל,  וזמן קצר אחרי הגיע לכאן גם תינוק מישראל" לכי ספרי לה על השגחה פרטית.
בקיצור, אור ואני מבלים בנעימים בערב הכריסמס כאן בפגיה, כששאר הצוות חוגג את החג שלהם. יש הרבה מה ללמוד מהם באווירת החג ובהשקעה האישית בשביל כל התינוק והמשפחה שלו. לא בטוח שאם היה מגיע תינוק נוצרי לישראל, היינו דואגים שהמשפחה שלו תקבל הרגשה חגיגית בחג שלו

חדר הצוות מלא באוכל ובכל טוב, אפילו בשעה 2 בלילה מצאתי פאי פקאן כשר מהמאפיה של publix, הפתעה!

חנוכה שמח ושיהיו רק ניסים ונפלאות!

מכל הלב, גילי
נ.ב. הפרטים שונו על מנת לשמור על סודיות רפואית, אך העיקר נשאר צמוד למקור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

אל תחמיצי אף פוסט