מה לעשות כשהתינוק שלי סובל מקוליק? פתרון קסם לאמהות נואשות

התינוק בוכה ומתפתל מכאבי בטן? לוחץ הרבה? תופעת כאבי בטן וגזים בתינוקות נקראת גם "קוליק". היא נפוצה בין גיל שלושה שבועות לחצי שנה. הרופאים מסרבים להתייחס לתופעה ואין בשוק הרבה פתרונות יעילים. חשיבה מחוץ לקופסא מצאה לי פתרון קסם שהציל אותי משגעון מוחלט עם התינוקות ה"קוליקים" הפרטיים שלי.

אם נכנסת לכאן, אני מבינה שגם התינוק שלך בוכה המון. איכשהו זה בדיוק כשנכנסת סוף סוף בלילה למיטה או כשאת חייבת לצאת מהבית, בקיצור, בזמן לא מתאים. את מותשת וחסרת סבלנות ומוכנה לעשות הכל, רק שיפסיק לבכות ולא יסבול!

30% מהתינוקות סובלים מהתופעה הנקראית "קוליק", המתאפיינת בכאבי בטן התקפיים, המלווים בבכי חזק וממושך למרות היותם בריאים. התופעה נפוצה מגיל 3 שבועות ועד גיל חצי שנה. הגורמים לתופעה אינם ברורים. הסברה הרווחת, עם זאת, מצביעה על כאב הנגרם מהצטברות גזים לכודים בקיפולי המעיים.

מה עובר עליו?

אם נסתכל על כאב בטן, גזים, או צואה תקועה בעיניים של תינוק, שלא מבין עבר או עתיד, זה דבר מאוד מפחיד. לא נעים לו. הוא לא יודע מה הכאב הזה או איך להתמודד איתו. הוא לא יודע שזה יעבור. הוא לא מבין שאנחנו כאן כדי לנסות לעזור לו. חשוב לזכור – הוא לא יודע לדבר ולכן הדרך היחידה שלו להביע פחד ותסכול הם בבכי. הוא לא מתכוון להפריע או לעצבן, באמת כואב לו! אנחנו צריכים לעזור לו לעבור את זה ולהרגיש שיש איתו מישהו.

איך אפשר לעזור לו?

ניתן לנסות להחזיק את התינוק, או ללחוץ בעדינות על בטנו לסיוע בהוצאת האויר או הצואה. שיטה נוספת היא עיסוי עדין של הבטן בתנועות סיבוביות. תינוקות שונים יעדיפו תנוחות שונות כמו תנוחת נמר על עץ או קפיצות קלות ונדנוד.

תכשירים

אחרי שהוצאתי המון כסף על תרופות ותכשירים נגד גזים, קונבנציונליים וגם ברפואה אלטרנטיבית, המסקנה הכוללת היא שמים עם סוכר עוזרים באותה מידה ואולי אפילו יותר. אני לא מזלזלת בכלל, יש תינוקות שהתכשירים האלו עוזרים להם. לתינוקות שלי – לא! התרופות לא עזרו בצורה ששווה הוצאות כאלו. אם תרצו להכין מי סוכר למקרים קיצוניים: לוקחים 100 מ"ל מים מורתחים ומבשלים עם 4 כפות סוכר. שומרים את התמיסה במקרר ואפשר להשתמש למשך יום. בזמן הבכי פשוט לתת לתינוק דרך פטמה או על המוצץ כמה טיפות עד 2 מ"ל מהתמיסה. העקרון הוא שסוכר הוא משכך כאבים בתינוקות. אפשר להשתמש בתמיסה כזו גם לפני ברית או חורים באזניים, עובד נהדר!  (להשתמש במינימום הדרוש, בכל זאת זה סוכר…)

אפשרות נוספת היא אמבטיה. האמבטיה עובדת על העקרון שלמים החמימים יש אפקט מרגיע ומשכך כאבים. נשים שחוו לידה במים דיווחו על כאבים בעוצמה נמוכה יותר. למה לא להשתמש ביתרון זה גם לתינוק שלכן? אמנם אמבטיה מרגיעה רק לאותו רגע, אבל אם מחממים את החדר, אפשר לעשות אמבטיה ארוכה. כך תוכלו להעביר את הזמן הקשה בכיף במקום בבכי.

לקבל עזרה

למרות שאמהות יודעות מה הכי טוב לתינוקות שלהם. מגיע לפעמים השלב, שבו עדיף שתלכי לנוח ותשאירי את התינוק עם מישהו רענן. כמה שאנחנו אמהות טובות, הסבלנות מוגבלת בשלב מסויים. אם את מתחילה להרגיש תסכול או כעס – הגיע השלב המדובר! בקשי עזרה מבעלך, או מהמשפחה. עדיף שהתינוק ימשיך לבכות בידיים פחות מיומנות אך סבלניות. כך את לא תהפכי לפקעת עצבים עייפה.

פתרון הקסם שלי

פתרון הקסם שלי הוא מנשא קשירה מבד!

 

המוצא הטוב ביותר – מנשא קשירה מבד!

האמת שבכתיבת שורות אלו השעה מאוחרת בלילה ונועה בוכה מכאב בטן כבר כמה שעות. אחרי אמבטיה טובה, קשרתי אותה במנשא ואני אלך לישון בכורסא עם הרגליים המתרוממות כשהיא קשורה אלי. משהו בלחץ הקשירה על הבטן הוא כמו קסם ומרגיע אותה מאוד. אפשר להשתמש גם במנשא מובנה. החסרון במנשא מובנה הוא מבחינה אורטופדית. לכן מנשא מובנה מוגבל מבחינת זמן השימוש המומלץ בו ברצף.

פתרון המנשא נותן לנועה את ההרגשה שאני איתה בכאב שלה ומאפשר לי לנוח קצת ולאגור כוחות. בזכות המנשא אני לא צריכה לפחד שהיא תיפול כשאני ישנה. אמנם אני לא יכולה לשכב לישון מטעמי נוחות, אבל כבר העברתי כך כמה לילות בחיי וזה בכלל לא רע. אני חייבת לציין שהמנשא הציל אותי בזמנים הכי קשים שבהם עמדתי לקרוס והתינוקות צרחו וסבלו.

צל"ש ותודה ענקית לגמ"ח של גברת שמס מכוכב השחר, שכבר פעם שלישית אני שואלת ממנו מנשא. אגב, ממנה למדתי שיש גם מנשאים מיוחדים לפגים. כתבה בנושא אכתוב בהמשך בלי נדר. אם תרצו גם אתם לשאול מנשא ממנה, או משלוחותיה הירושלמיות המספר הוא 0545672335. אפשר כמובן גם לרכוש מנשא קשירה מ- Ebay בעלות של כ- 90 ש"ח.

המלצה קצת משוגעת שלי: להשתמש במנשא גם בפגיה. אם אפשר, ובאישור האחות כמובן, לעשות קנגרו או סתם לקשור במנשא בפגיה. הרבה יותר נוח ובטיחותי, במיוחד לאמהות עייפות שנרדמות באמצע הקנגרו. הידיים שלכם יהיו פנויות והתינוק יהיה יציב עליכם. זה פתרון שמתאים בעיקר לתינוקות "קוליקים" בעמדת הביניים. הפתרון לא מתאים לתינוק עם קושי נשימתי מכל סוג.

גם זה יעבור…

והעיקר, להתאזר בסבלנות, ולזכור שזה יעבור עם הגיל. כמו שאני אוהבת לאמר "זה הולך ונהיה קל יותר" וזאת האמת. עוד לא שמעתי על תינוק שממשיך לבכות מקוליק בגיל שנה. כך שזאת תקופה קשה, אך חולפת. זה קצת מעודד אותי לחשוב על זה.

בתקווה שאצליח לישון הלילה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

אל תחמיצי אף פוסט