מי נגד מי בפגיה? סקירת הכרות עם בעלי תפקידים ואנשי הצוות בפגיה

מי נגד מי בפגיה? קבלו סקירת הכרות עם בעלי תפקידים ואנשי הצוות בפגיה. ממי לבקש אם אפשר להכניס את הדודה מאוסטרליה? מי יענה על שאלות בצורה הכי טובה? מי מומחה בלוגיסטיקה ומי מלובשי הירוק נמצא במחלקה פחות זמן מכם?

האחיות

נתחיל בחשובות ביותר, אלו האחיות כמובן.

האחיות נמצאות לצד הפגים במשמרות של 8 שעות לאורך כל שעות היום והלילה. כל אחות מופקדת על 6-7 פגים בעמדת ביניים או 4-5 פגים בעמדת טיפול נמרץ. האחות עוקבת אחרי מצב הפג מבחינה נשימתית, תזונתית ומשפחתית. היא מחלקת לפגים תרופות, דואגת להיגיינה, לכלכלה ולטיפולים. האחות מרכזת את הטיפול בפגים. זאת אומרת שהיא הזרוע לביצוע של כל פעולה שהפג עובר. היא מכינה אותו ליציאה לחדר ניתוח, מחזיקה אותו בזמן בדיקת עיניים שגרתית, נותנת סוכרוז ומוצץ בזמן אולטראסאונד ראש ומשכיבה אותו בתנוחה מתאימה לצילום חזה או בטן. האחיות עובדות במשמרות בוקר 7-15. ערב 15-23 ולילה 23-7. קל וכדאי לשחד אותן בשוקולד ועוגות. גם אם לא תהיו בפגיה שבוע, (אוי ואבוי לכם), האחיות יאכילו ויטפלו בפגון שלכם במסירות. לא מומלץ לנסות את זה, כי אז הן יקראו לעובדת סוציאלית.
אם אתם מחפשים ציוד, מקום או אדם – האחיות הן הכתובת. כל שאלה לוגיסטית, באיזה שעה משתחררים? או היכן מקבלים ערכת שאיבה? האחיות הן שוב הכתובת. רוצים לתאם קנגורו או הנקה? האחיות הן עדיין הכתובת. בלי האחיות, הרופאים לא יודעים היכן נמצא הציוד לאינטובציה והמשפחות לגמרי אבודות.
לאחיות בכל משמרת יש אחראית משמרת. היא הכתובת של שאר האחיות לשאלות מקצועיות ולהחלטות דחופות. אם הפג שלכם תחת טיפולה במשמרת, תשמחו שקיבלתם אחות ותיקה ומקצועית. אבל גם תתחשבו, כי יש לה עוד המון דברים נוספים לטפל בהם תוך כדי המשמרת.
 מלכת המחלקה היא האחות אחראית המחלקה. היא קובעת מדיניות במחלקה, היא מעודכנת באורח פלאי על כל דבר שקורה בפגיה. אחות אחראית מחלקה וסגניתה הן הכתובת לאישור חריג להכניס את הדודה ולבקשות לוגיסטיות מיוחדות. (מה הסיכוי למקום ליד חלון? רוצים דווקא את האחות עליזה).

 סטודנטיות לסיעוד

הן כח עוזר ומסייע בפגיה. לעיתים סטודנטית תעזור לאחיות ולעיתים היא תופקד על מספר ילדים יציבים בסגנון "רגל-אחת-הביתה" בהשגחת האחות. האחיות מטפחות אותן ושומרות על כבודן, מתוך תקווה שהן ימשיכו כאחיות במחלקה.

כוחות עזר סיעודיים

הנשים החרוצות האלו הן הלב והנשמה של הפגיה. הן הצדיקות שחותכות סלט ומזכירות לאחיות לדאוג לעצמן. הן אחראיות לסטריליות ולסדר בעמדות. מקפידות על חיטוי אינקובטורים בין אשפוזים וארגון ציוד לסוגיו. הן מופקדות על מטבח חלב אם בין היתר.

בנות שירות

בחורות צעירות המתנדבות לשירות לאומי אחרי התיכון במקום צבא. הן נמצאות במחלקה במשך שנה או שנתיים. תפקידיהם העיקריים הם חלוקת ציוד ושליחויות כמו בית מרקחת, העברת בדיקות דחופות ועוד.

מזכירה

היא היחידה שבאמת עונה לטלפונים. מתאמת ומקשרת בין הגורמים השונים בפגיה. היא הכתובת לשאלות בנושאי שעות פעילות, מספרי טלפון, איפה לקבוע תור ל…, היא עוקבת ומפנה יועצים שמגיעים לפגיה, בקיצור- כלבו דייקן וברוך כשרונות.

מתנדבים

מתנדבים בפגיה לא מטפלים בילדים אלא עוזרים לכוחות עזר סיעודיים ולמזכירה. הם יכולים להביא ציוד ולעזור בהעברת אינקובטורים. נוכחות של מתנדבים נמרצים יכולה להציל את הצוות במשמרת לחוצה. אם אתם מכירים מישהו תותח עם מוכנות להתנדב, הלוואי ותפנו אותו אלינו.

סטז'רים

מתחלפים בפגיה בערך בכל שבועיים. אלו סטודנטים לרפואה שעכשיו סיימו 6 שנות לימוד. הם עוקבים לפעמים אחרי פגים יציבים בבדיקות יומיות. מוודאים מתן צואה ושתן, כמות אוכל מספיקה, מאזינים ללב ובודקים קיום דפקים ברגליים. אמנם הם לבושים כמו שאר הרופאים, אבל סבירות גבוהה שהם נמצאים בפגיה פחות זמן מכם. בסוף שנת הסטז' הם יקבלו תואר דוקטור.

מתמחים ברפואת ילדים

בשנה השמינית של לימודי הרפואה, בוחרים הרופאים התמחות. התמחות בילדים נחשבת נחשקת, אבל בסוף הדרך מעטים יבחרו בנאונטולוגיה כתת התמחות. המתמחים נמצאים בכל יום רגיל בין 8-16 ובנוסף בתורנות שבועית של 26 שעות. כולל שבתות, חגים, שעות הערב, הלילה וימי שישי. בזמנים אלו הם מגבים מספר מחלקות וניתן לקרוא להם למקרים דחופים בעיקר. כל רופא ילדים עובר כחצי שנה של עבודה מעשית בפגיה, בהמשך הוא יעבור לעבודה מעשית גם במחלקת ילדים, מיון ילדים וטיפול נמרץ ילדים. ההתמחות אורכת ארבע וחצי שנים. בסיום ההתמחות הרופא יכול לבחור לאיזה תחום בילדים ברצונו להמשיך, גסטרו ילדים, קרדיו ילדים, נוירו ילדים ועוד

תת התמחות בנאונטולוגיה

יחידי הסגולה הבוחרים במקצוע שאין בו כסף והרבה הוקרה, זוכים בתענוג של עוד כמעט עוד שלוש שנות לימודים ועבודה קשה. רופאים אלו נמצאים רק בפגיה בעבודתם המעשית. לצערם, הם עדיין עושים תורנויות של 26 שעות כולל שבתות וחגים. חלקם, (אין רבים מהם באופן כללי), בוחרים לעשות את תת ההתמחות בחו"ל ולחזור אלינו בסיומה.

רופאים בכירים

אלו רופאים שסיימו תת התמחות בנאונטולוגיה. הידע הרפואי שלהם עצום ורב. בלוגיסטיקה הם טיפה פחות מומחים. אם אתם רוצים תשובות בנוגע למצב הרפואי – הם הכתובת המומלצת. אצל הרופאים הבכירים קיים סבב תורנות של חודש לכל רופא על קבלת החלטות רפואיות וגישת עבודה במחלקה. זאת למרות שיש מנהל פגיה ומנהל מחלקת יילודים. הם נמצאים בין 8-16 בכל יום רגיל. הם משובצים ללוח כוננויות והמתמחה מפעיל שיקול דעת האם לקרוא להם במקרים דחופים בשעות הערב, הלילה, בשבתות ובחגים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

אל תחמיצי אף פוסט