רוצה להתחרות בתנובה? טיפים טבעיים להגברת כמויות החלב

מכירה את המצב המתסכל שאת יושבת בחדר שאיבה ליד מישהי ואתן מפטפטות. בסוף השאיבה היא עם בקבוק מלא ואת עם חצי? וחשוב מזה, את יודעת שזה לא יספיק למה שהתינוק שלך אוכל? גם אני הייתי בסירה הזו, אבל סוף סוף יצאתי ממנה וההרגשה נהדרת. הגעתי למצב שתוך שבועיים מילאתי את המקפיא והייתי צריכה לשלוח למקפיא של חמותי.

המקפיא שלי שבועיים אחרי לידה

רוצה לדעת את הסוד?

הסוד מתחיל מרגע הלידה, להניק מייד- איך שהתינוק יוצא.

בהמשך, מייד כשמגיעים למחלקת יולדות, כדאי לסחוט ידנית חלב מהשד. במקרה שלי לפחות, התינוק יונק מעט מדי, וכל המחקרים מראים שככל שמפנים חלב מהר יותר בשעות הראשונות כך כמות החלב בהמשך תהיה גדולה יותר. סחיטה ידנית עדיפה בהתחלה על פני שאיבה, זאת פעולה פחות נעימה משאיבה אבל שווה להשקיע. אפשר לעבור לשאיבה, אחרי שהצלחתי לסחוט 5 ס"ס בפעם אחת. אם לא סחטת מעולם-אפשר לבקש עזרה מיועצת הנקה/ אחות /מיילדת אבל הכי פשוט לחפש סרטון הדרכה בגוגל. אפשר לסחוט לכפית, לכוסית קידוש או למזרק סגור בפקק שהבוכנה בחוץ. המטרה של סחיטה לתוך כלי קטן היא שלא לבזבז אפילו טיפה מהקולוסטרום היקר- מזהב שלך. כדאי לראות את הסרטון בזמן ההריון כדי להיות מוכנה נפשית מה צריך לעשות מייד אחרי הלידה. לי במחשבה ראשונה זה נשמע מוזר ואפילו קצת מגעיל להתחיל לסחוט חלב עם היד, ולכן צריך להתרגל לרעיון מראש. זה מאוד חשוב אז לא לוותר על זה!

ביות- המצאה נהדרת ומגבירת חלב בצורה לא רגילה!!! אין לי מספיק מילים לתאר כמה הנוכחות של אמא ליד התינוק לאורך כל או רוב האשפוז עוזרת להנקה ולכמויות החלב. בתור אמא לפג, את אמנם קצת מוגבלת, אבל גם לזה יש פתרונות, אפילו חלקיים, אם רק מבינים את החשיבות של נוכחותך ליד התינוק. אני חושבת שהביות היה ההבדל המרכזי בין הלידה הזו לקודמות, והגורם העיקרי לכמויות החלב השופעות.

קנגרו- מגביר חלב נוסף הוא מגע עור לעור כל יום ואפילו כמה פעמים ביום.

שאיבה אחרי ההנקה למשך 20 דקות במשאבה דו צדדית תוך כדי עיסוי. לא לקצר בזמן, זה לא ישתלם לטווח ארוך. למה שאיבה אחרי ההנקה? כדי לאפשר לתינוק לינוק את צריכה להגיע עם שד שיש בו חלב, בדרך כלל נהוג לסיים את השאיבה שעה לפני ההנקה כדי שהגוף יוכל לייצר עוד חלב עד ההנקה. הכי חשוב, לא להסתכל כל חצי דקה מה כמות החלב ולחשבן כמה את צריכה כי זה ממש לא מועיל לכמות החלב, את נכנסת ללחץ וכדי לשחרר חלב הגוף צריך הורמוני רוגע, אז תנסי כמיטב יכולתך להיות רגועה בזמן השאיבה וההנקה. קל להגיד, קשה לבצע. חשוב לשאוב הרבה בחודשים הראשונים כדי לנצל את ההורמונים וריבוי החלב לייצר מאגר.

להקפיד על שינה טובה ואוכל טוב כדי שיהיה לך חלב טוב. (בירה, שקדים, המון מים והסוד שלי- בשר). שיטות נוספות ששמעתי עליהן ולא ניסיתי- שאיבה תוך כדי שמיעת מוסיקה, להסתכל על תמונת התינוק או התינוק עצמו תוך כדי שאיבה. יש את תוספי התזונה להגברת כמות החלב, המוכרים הם כדורי חילבה שאינם דורשים מרשם רופא.

לסיכום: הנקה מוקדמת, סחיטה ידנית של חלב בנוסף להנקה, אם תוכלי- תבחרי בביות!!, טיפול במגע עור לעור, תמשיכי לשאוב בנוסף להנקה וגם את תוכלי להגיע למצב של ריבוי חלב עד חוסר מקום במקפיא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

אל תחמיצי אף פוסט