תיירות ומרפא: סיור בפגייה בארצות הברית

(התמונה לקוחה מאתר בית החולים)

מה קורה כשאחות נוסעת לטיול לארצות הברית? בנוסף לאתרי תיירות רגילים, היא מתיירת בתי חולים. בית החולים לילדים "נמורס", נראה יותר כמו בית מלון ופחות כמו בית חולים. הפגייה שם מדהימה ביופייה. כמות כח האדם עצומה, מכשור מתקדם וסטנדרטים גבוהים. ממש פגיית היי-טק!

לפני שבועיים הצטרפתי לבעלי יוסי, לנסיעת עבודה לאורלנדו, בארצות הברית. השארנו את הילדים אצל הסבתות המסורות, ונפשנו שבוע שלם. היה מדהים! אורלנדו היא הבית של פארקי האטרקציות של דיסני, ועוד המון אתרי תיירות מגניבים. בקיצור, מומלץ…

בדיסני

נמורס

בית החולים נמורס, ממוקם 30 דקות נסיעה מאורלנדו שבפלורידה, ארצות הברית. בית החולים נבנה לפני שש שנים. בועדת התכנון שלו השתתפו נציגי ארגוני מטופלים כדי להפוך את בית החולים לידידותי למטופל וגם למשפחה.

יוסי ואני, נפגשנו עם חברה שלי, שהיא רופאה בכירה בבית החולים. אצלם רופאים בכירים עובדים במשמרות של 8 שעות, כולל בלילה. האחיות לעומת זאת, עובדות במשמרות של 12 שעות. חברה שלי נדהמה לשמוע שרופאים בכירים אצלנו לא נשארים בכל המחלקות בלילה.

הכניסה למורשים בלבד

בכניסה לבית החולים נשאלנו בעמדת הבטחון על מטרת הביקור, בדקו לנו דרכונים, נרשמנו בספר המבקרים, צולמנו לכרטיס מבקר שאותו היינו צריכים לענוד. כמובן שלא הכניסו אותנו, לפני שחברה שלי אספה אותנו. האמריקאים מתייחסים לאמצעי בטיחות ובטחון, ברצינות ממש תהומית.

הכניסה לחדר אשפוז

לכל מטופל במחלקות האשפוז יש חדר פרטי עם שירותים ומקלחת. בכניסה לחדר תלוי על הקיר טאבלט, שבו יש פרטים על הילד, כינוי חיבה, רגישות לתרופות. בנוסף בכניסה לחדר יש על הקיר דיספנסר של חלוקים, כפפות, מסיכות וכמובן, נוזל לחיטוי ידיים.

ליציאה, פותחים את הדלת בשיטה מעניינת, נפנוף! כך הם פתרו את הבעיה שלחיצה על כפתור, עלולה להעביר זיהומים.

החדר

לכל מטופל יש שלט שאיתו הוא יכול קובע את צבע התאורה, מה שתורם למראה הצבעוני והמרשים של בית החולים. בכל חדר יש גם עמדת הורה שכוללת מיטה, שולחן מחשב וטלויזיה. במסדרון יש עמדות קפה ומקררים עמוסי ממתקים עבור המשפחות.

לכל חדר יש חלון זכוכית שמהווה את כל הקיר הפנימי שלו. הנוף פונה לאגם נונה, המוקף במדשאות ירוקות עצומות. האמת שזה נראה יותר כמו בית מלון ופחות כמו בית חולים. ממש עושה חשק להיות ילד חולה!

בית החולים על שפת אגם נונה (תמונות מתוך אתר בית החולים)
חדר בפגיה (תמונות מתוך אתר בית החולים)

הטיפול המשלים

כל יום מגיעים כלבים טיפוליים לבית החולים. כן, כן, שמעתם נכון, זה נחשב חלק מהטיפול הסטנדרטי לילדים במחלקות אשפוז. כמובן שהם לא נכנסים לפגיה, אבל זה עדיין ממש מגניב.

בנוסף, מגיעים עובדי ומתנדבי ליווי מטופלים לאשפוז, מסתבר שהם ממש לומדים באוניברסיטה תואר, שעוזר להם ללוות את הילדים החולים ולעזור להם להשלים חסרים חברתיים, לימודיים ונפשיים.

פגיה או מלון? בית החולים נמורס (תמונה מתוך אתר בית החולים)

הפגיה

הקונספט של הפגיה הזו ממש מעניין. בבית החולים הזה אין חדר לידה. כלומר, כל המטופלים מגיעים מבתי חולים אחרים, לאחר הלידה. זה מציב אותם בצורך להיות תחרותיים מאוד כלפי המתחרים, בבתי חולים שבהם יש חדרי לידה.

הפגים מועברים באמצעות אמבולנס פגים ומסוק ששייכים לבית החולים. צוותי ההעברה הם עובדים של בית החולים. הצוות כולל אחיות טיפול נמרץ, טכנאי הנשמה ורופאים.

מפגש עם צוות הפגיה

ביום שבו הגענו לסיור, הפגיה היתה בתפוסה של 8 מתוך 17 מיטות. ועדיין היו בצוות 6 אחיות. היחס המקובל שם הוא אחות לכל 2 תינוקות. האחיות מספרות שהן עובדות ברוגע ושלווה. הן לא שואבות אפילו תרופה בודדת ולא מכינות בקבוקים.

יש להן בית מרקחת שמספק תרופות על פי הזמנה, גם בלילה. הן רק סורקות ברקו של תרופה מול ידון של תינוק ונותנות. כנ"ל לגבי כלכלה שהן מקבלות בקבוקים מסומנים ומוכנים ורק צריכות לחמם ולתת. זה משאיר להן יותר זמן להתמקד בהדרכה להורים ובתמיכה.

הן מספרות שיש להן שם גם אחיות מומחיות וגם עוזרי רופא בתחום הפגים. לאחיות המומחיות יש יד חופשית מאוד בטיפול של הפגים והן מתקדמות שם במחקרים ובשטח.

בקרה

בבית החולים מותקנת מערכת מעניינת של בקרה וזהירות. כל המוניטורים מחוברים למוניטור מרכזי, כמו בפגיה שלנו. אבל אצלם יש חדר בקרה שבו יושבים פראמדיקים בכוננות במשמרות. במקרה של צפצוף במוניטור, הפרמדיקים מסתכלים במצלמות של החדר לראות האם התינוק בוכה או שבאמת יש בעיה רפואית. במקרה של מצב חירום, אם אחות לא מגיעה תוך מספר שניות הם מתקשרים אליה.

לסיכום החוויה ב"פגיית ההי-טק" של אורלנדו : אם אתם מגיעים לעיר חדשה, שווה לקפוץ לבדוק את בתי החולים שם. זה נותן השראה ומעניין. רק שימו לב לסידורי הבטיחות ותאמו את הסיור מראש.

בואו נהמר, עוד כמה שנים יהיו גם לנו בתי חולים כאלה? נקווה שבקרוב ממש…

ועד אז, מי עוד היה בפגיות מעניינות ומוכן לשתף אותנו בחוויות ורעיונות משם?

שלכם מכל הלב,

גילי

תגובה אחת

  1. ואגב, אם מישהו מכם אכן נוסע לאורלנדו: תתכוננו לחום ולחות גרועים מתל אביב.
    והמלצה חמה לקייטרינג של גיטי שפנסקי וורד פריינטה. ההמלצה מנסיון! אוכל טעים! בכשרות מהודרת. 7185102017/4074040140

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

אל תחמיצי אף פוסט